Zespół ds. Cyfryzacji i Bezpieczeństwa Informacji
Kierujący: Beata Szewczyk
e-mail: b.szewczyk@um.belchatow.pl
Tel. 44/733 51 42
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych: Magdalena Kozieł
e-mail: m.koziel@um.belchatow.pl
Tel. 44/733 51 42
Do zadań Zespołu ds. Cyfryzacji i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności:
-
administrowanie elektronicznymi platformami komunikowania się z klientem, tj. ePUAP, zaplecze.biznes.gov.pl, w zakresie aktualizowania danych instytucji i jej komórek organizacyjnych, redagowania, weryfikowania i zarządzania opisami e-usług, w tym udostępnianie nowych usług i utrzymanie ich aktualności przy współpracy z kierującymi komórkami organizacyjnymi;
-
współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie rozwoju e-usług publicznych;
-
administrowanie wewnętrznym systemem obiegu dokumentów w zakresie zarządzania kontami użytkowników,
-
monitorowanie funkcjonalności wewnętrznego systemu obiegu dokumentów oraz analizowanie ewentualnych przeszkód w sprawnym funkcjonowaniu tego systemu i proponowanie odpowiednich rozwiązań dla ich pokonania;
-
prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom Urzędu w zakresie stosowania wewnętrznego systemu obiegu dokumentów;
-
proponowanie kierunków rozbudowy wewnętrznego systemu obiegu dokumentów w Urzędzie w celu zapewnienia prawidłowości jego funkcjonowania przy współpracy z Wydziałem Informatyki;
-
nadzór nad nadawaniem uprawnień do korzystania z wewnętrznego systemu obiegu dokumentów pod kątem bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych;
-
opracowywanie i przedstawianie rozwiązań usprawniających funkcjonowanie wewnętrznego systemu obiegu dokumentów oraz przygotowania niezbędnych projektów aktów prawnych i wzorów dokumentów;
-
administrowanie systemem Ministerstwa Sprawiedliwości - Rejestr Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w zakresie tworzenia kont uprawnionym pracownikom do rejestru z dostępem ograniczonym;
-
udział w opracowywaniu i aktualizacji procedur, polityk zapewniających bezpieczeństwo informacji i ochronę danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych, przy współpracy z Wydziałem Informatyki i Inspektorem Ochrony Danych;
-
sporządzanie i prowadzenie ewidencji upoważnień do przetwarzania danych osobowych w systemach teleinformatycznych i zbiorach tradycyjnych, w powiązaniu z wnioskami o nadanie, zmianę i odebranie uprawnień do systemów informatycznych i zbiorów papierowych (tradycyjnych);
-
przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych od podmiotów zobowiązanych do ich złożenia do Prezydenta;
-
analiza danych zawartych w złożonych oświadczeniach majątkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
-
współpraca w zakresie analizy oświadczeń majątkowych z właściwymi urzędami skarbowymi i właściwymi urzędami kontroli skarbowej;
-
realizacja zadań wynikających z przepisów o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
-
realizacja zadań związanych ze składaniem oświadczeń lustracyjnych przez osoby kandydujące do objęcia funkcji lub wykonywania zadań publicznych;
-
zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
-
kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
-
prowadzenie szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych;
-
opracowanie i uaktualnienie dokumentów z zakresu ochrony informacji niejawnych;
-
przygotowanie upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli ”zastrzeżone” oraz prowadzenie ewidencji tych upoważnień;
-
przeprowadzanie audytów w zakresie przestrzegania ochrony informacji niejawnych w systemie teleinformatycznym poziom „zastrzeżone” o kryptonimie MB-Z wykorzystywanym w Urzędzie;
-
współpraca z właściwym służbami ochrony państwa w zakresie określonym w przepisach prawnych;
-
realizacja Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w zakresie ochrony informacji niejawnych.
Za realizację zadań wymienionych w pkt. 16 - 24 odpowiada Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.