2015-05-29
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej
Kierujący: Katarzyna Pomietło
e-mail: k.pomietlo@um.belchatow.pl
Tel. 44/733 51 77
Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej należy w szczególności:
- sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie procedury opracowywania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i ich zmian zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym udostępnianie ww. projektów do publicznego wglądu i popularyzacja ich treści;
- realizacja ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- realizacja ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie procedury opracowania aktualizacji Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta;
- wydawanie wyrysów i wypisów z aktów planistycznych;
- przyjmowanie wniosków o sporządzenie bądź zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium, rejestrowanie ich oraz przedkładanie do rozpatrzenia Prezydentowi;
- przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji o charakterze budowlanym;
- wydawanie zaświadczeń i informacji o przeznaczeniu terenów w planie zagospodarowania przestrzennego;
- współpraca z Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną;
- prowadzenie postępowań w zakresie podziałów i rozgraniczeń nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu danych przestrzennych, w tym:
- współudział w przygotowywaniu dokumentacji na potrzeby tworzenia i rozwoju systemu informacji przestrzennej Urzędu,
- tworzenie, edycja warstw tematycznych w standardzie GIS na potrzeby bieżącej działalności Urzędu,
- współpraca z zewnętrznymi podmiotami w zakresie pozyskiwania i przekazywania danych GIS;
- prowadzenie spraw z zakresu naliczania opłat planistycznych oraz opłat adiacenckich;
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem wieczystym, dzierżawą, użyczeniem, sprzedażą nieruchomości;
- podejmowanie czynności związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu, znoszenia współwłasności, ustanawiania służebności gruntowych;
- regulacja stanów prawnych nieruchomości, przygotowywanie materiałów do postępowania cywilnego i wieczystoksięgowego oraz przygotowywanie spraw związanych z przekazywaniem gruntów w wieczyste użytkowanie na rzecz spółdzielni mieszkaniowych, produkcyjnych i innych oraz zakładów i przedsiębiorstw, które posiadają swoje naniesienia na gruntach komunalnych;
- bieżąca współpraca z instytucjami i organami w zakresie spraw realizowanych przez Wydział;
- prowadzenie spraw związanych z rolnictwem;
- wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych oraz sprawowanie nadzoru nad ich uprawą;
- nadawanie numerów porządkowych oraz prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
- współprowadzenie z Wydziałem Skarbu Miasta gminnego zasobu nieruchomości;
- udział w postępowaniu dotyczącym spadków nabytych przez Miasto w tym związanych z długami spadkowymi;
- prowadzenie spraw związanych z sytuowaniem obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Realizowane usługi - sprawy do załatwienia: