2018-03-01
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi
Kierujący: Mariola Robaszek-Zając
e-mail: m.robaszek-zajac@um.belchatow.pl
Tel. 44/733 52 55
Do zadań Wydziału Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi należy w szczególności:
- opracowywanie projektów uchwał Rady w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi;
- przygotowywanie dokumentacji do ogłoszenia i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
- nadzorowanie prawidłowości realizacji zadań związanych z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości świadczonych przez wykonawcę wyłonionego w drodze zamówienia publicznego;
- nadzorowanie prawidłowości funkcjonowania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych uwzględniając łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta;
- prowadzenie ewidencji w zakresie wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne z podziałem na poszczególne frakcje odpadów;
- prowadzenie działań zmierzających do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania;
- prowadzenie działalności informacyjno-edukacyjnej w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
- dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz dokonywanie czynności sprawdzających w tym zakresie;
- prowadzenie postępowań podatkowych i wydawanie decyzji wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- wykonywanie kontroli w zakresie prawidłowości wywiązywania się przez właścicieli nieruchomości z obowiązku zdeklarowania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości podlegających opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- prowadzenie ewidencji księgowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wraz ze sprawozdawczością w tym zakresie;
- analiza prawidłowości realizacji obowiązku uiszczania opłat przez właścicieli nieruchomości;
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz prowadzenie elektronicznej ewidencji wydanych i cofniętych zezwoleń, prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków;
- udostępnianie na oficjalnej stronie Miasta oraz poprzez wywieszanie na urzędowej tablicy ogłoszeń informacji w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
- prowadzenie ewidencji nieruchomości, podlegających opłacie za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej;
- ustalanie wysokości opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej;
- obsługa finansowo-księgowa w zakresie opłaty za usługi wodne wraz ze sprawozdawczością;
- koordynowanie działań obejmujących odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z powierzchni utwardzonych (drogi, chodniki, parkingi).
Realizowane usługi - sprawy do załatwienia: