Rejestry, ewidencje
Wykaz rejestrów i ewidencji prowadzonych w Urzędzie Miasta Bełchatowa
Nazwa komórki organizacyjnej | Nazwa rejestru/ewidencji |
Kancelaria Prezydenta |
Rejestr Zarządzeń Prezydenta Miasta |
Kancelaria Prezydenta |
Książka kontroli (centralny rejestr kontroli zewnętrznych) |
Kancelaria Prezydenta |
Rejestr wydawanych pełnomocnictw i upoważnień |
Kancelaria Prezydenta |
Rejestr przesyłek wpływających |
Kancelaria Prezydenta |
Rejestr przesyłek wychodzących |
Wydział Spraw Społecznych |
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych - rejestr znajduje się w załączniku |
Wydział Spraw Społecznych |
Rejestr Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzony przez Prezydenta Miasta Bełchatowa do dnia 23.12.2011 r. |
Wydział Spraw Społecznych |
Rejestr przedpoborowych |
Wydział Spraw Społecznych |
Lista poborowych |
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej |
Rejestr decyzji o warunkach zabudowy |
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej |
Rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego |
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej |
Rejestr planów miejscowych |
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej |
Rejestr ulic i placów |
Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej |
Rejestr numeracji porządkowej ulic |
Wydział Skarbu Miasta |
Ewidencja środków trwałych prowadzona w systemie ręcznym ”Księga środków trwałych” i w systemie elektronicznym ”Mienie komunalne” |
Wydział Oświaty |
Rejestr wniosków, zaświadczeń i aktów dotyczących nadania stopnia awansu zawodowego nauczycieli mianowanych |
Wydział Oświaty |
Ewidencja szkół i placówek niepublicznych |
Wydział Oświaty |
Rejestr wniosków i decyzji w sprawie zezwoleń na założenie szkoły publicznej |
Wydział Promocji Kultury i Sportu |
Rejestr instytucji kultury - rejestr znajduje się w załączniku |
Wydział Promocji Kultury i Sportu |
Ewidencja zabytków |
Wydział Promocji Kultury i Sportu |
Rejestr innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie |
Wydział Finansowy |
Księgi rachunkowe Urzędu Miasta Bełchatowawraz z egzekucją |
Wydział Finansowy |
Ewidencja podatków i opłat lokalnych, rejestry wymiarowe, przypisów i odpisów |
Wydział Finansowy |
Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym |
Wydział Finansowy |
Ewidencja wynagrodzeń, rozliczeń ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych |
Wydział Finansowy |
Rejestry druków ścisłego zarachowania |
Wydział Finansowy |
Rejestry zaświadczeń |
Wydział Finansowy |
Ewidencja podatku Vat w zakresie Urzędu Miasta prowadzenie cząstkowych rejestrów zakupu i sprzedaży |
Wydział Finansowy |
Rejestr zbiorczy podatku VAT |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr Uchwał Rady Miejskiej w Bełchatowie |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr interpelacji i wniosków radnych |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr skarg, wniosków i petycji |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr delegacji Radnych |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr Honorowy Obywatel Miasta |
Wydział Organizacyjny |
Ewidencja delegacji służbowych |
Wydział Organizacyjny |
Ewidencja pracowników odznaczonych |
Wydział Organizacyjny |
Rejestr wydawanych pieczęci |
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi |
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - rejestr znajduje się w załączniku |
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi |
Ewidencja tytułów wykonawczych |
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi |
Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - wykaz znajduje się w załączniku |
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi |
Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków |
Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi |
Rejestr zaświadczeń |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Ewidencja obiektów grobownictwa wojennego z okresu I i II wojny światowej zlokalizowanych na cmentarzach w Bełchatowie |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Ewidencja nazwisk pochowanych żołnierzy na cmentarzach w Bełchatowie – księga pochowanych ofiar wojen |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Rejestr decyzji na usunięcie drzew lub krzewów |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Rejestr decyzji o wymiarze administracyjnych kar pieniężnych za: zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów, usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia, niszczenie spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, drzew, krzewów |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Wykaz danych o wnioskach o wydanie decyzji, decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz postanowieniach w/s raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko |
Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska |
Ewidencja dróg, obiektów mostowych |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Rejestr wydanych poświadczeń bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Rejestr upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Rejestr odmowy wydania poświadczenia bezpieczeństwa |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Rejestr wydanych zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Wykaz stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
Rejestr powiadomień Generalnego Inspektora Informacji Finansowej |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Ewidencja ludności |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Rejestr zamieszkania cudzoziemców |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Rejestr wyborców |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Rejestr wydanych zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych |
Wydział Spraw Obywatelskich |
Wykaz sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania |
Zespół Obsługi Prawnej |
Rejestr postępowań egzekucyjnych |
Zespół Obsługi Prawnej |
Rejestr spraw sądowych |
Zespół Obsługi Prawnej |
Rejestr skarg i wniosków |
Zespół ds. Budżetu |
Księgi rachunkowe Budżetu Gminy Miasto Bełchatów |
Urząd Stanu Cywilnego |
Księga urodzeń |
Urząd Stanu Cywilnego |
Księga małżeństw |
Urząd Stanu Cywilnego |
Księga zgonów |
Urząd Stanu Cywilnego |
Skorowidze alfabetyczne do aktów stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa, zgony za dany rok kalendarzowy |
Służba BHP |
Rejestr wypadków przy pracy |
Prowadzone rejestry udostępniane są na zasadach ogólnych, zgodnie z procedurą udostępniania informacji publicznej na wniosek.
Dane osobowe zawarte w rejestrach i ewidencjach podlegają ochronie i udostępniane są na zasadach określonych w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz art. 5 ust.2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Dane zawarte w rejestrach publicznych prowadzonych przez Urząd Miasta Bełchatowa udostępnia się na warunkach, w sposób, w zakresie i w terminie określonym w przepisach, na podstawie których rejestr jest prowadzony.
Podmiotom publicznym oraz podmiotom niepublicznym realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów bądź na skutek powierzenia lub zlecenia ich realizacji przez podmiot publiczny dane zawarte w rejestrach i ewidencjach publicznych podlegają udostępnieniu wyłącznie do realizacji tychże zadań publicznych.
Dane udostępniane są na wniosek (wzór wniosku znajduje się w załączniku):
1. pisemny złożony w Punkcie Obsługi Klienta (parter UM, ul. Kościuszki 1), przesłany listownie na adres Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów lub
2. w postaci dokumentu elektronicznegozłożony poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP skrytka: /umbelchatow/UM, bądź za pomocą poczty elektronicznej na adres: um@belchatow.pl.
Przekazanie danych do ich ponownego wykorzystywania w celu innym niż realizacja zadania publicznego następuje na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
W przypadku, gdy przepisy na podstawie których rejestr jest prowadzony nie określają terminu udostępnienia danych, dane udostępnia się w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o ich udostępnienie.
Dane udostępnia się w formie papierowej lub na nośnikach danych (CD, DVD). Dane w formie elektronicznej udostępniane są formatach: doc, pdf, txt, rtf.
Podmiot, któremu udostępniono dane zobowiązany jest do ich zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych lub nieuprawnioną zmianą informacji zawartych w rejestrach oraz wykorzystaniem ich niezgodnie z przeznaczeniem, odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych. W związku z tym podmiot ten jest zobowiązany posiadać zabezpieczenia techniczne i organizacyjne gwarantujące ochronę udostępnionych danych w ww. aspektach.