2015-03-27

Rejestry, ewidencje

Wykaz rejestrów i ewidencji prowadzonych w Urzędzie Miasta Bełchatowa

 

Nazwa komórki organizacyjnej  Nazwa rejestru/ewidencji

Kancelaria Prezydenta

Rejestr Zarządzeń Prezydenta Miasta

Kancelaria Prezydenta

Książka kontroli (centralny rejestr kontroli zewnętrznych)

Kancelaria Prezydenta

Rejestr wydawanych pełnomocnictw i upoważnień

Kancelaria Prezydenta

Rejestr przesyłek wpływających

Kancelaria Prezydenta

Rejestr przesyłek wychodzących

Wydział Spraw Społecznych

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych - rejestr znajduje się w załączniku

Wydział Spraw Społecznych

Rejestr Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzony przez Prezydenta Miasta Bełchatowa do dnia 23.12.2011 r.

Wydział Spraw Społecznych

Rejestr przedpoborowych

Wydział Spraw Społecznych

Lista poborowych

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

Rejestr decyzji o warunkach zabudowy

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

Rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

Rejestr planów miejscowych

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

Rejestr ulic i placów

Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

Rejestr numeracji porządkowej ulic

Wydział Skarbu Miasta

Ewidencja środków trwałych prowadzona w systemie ręcznym ”Księga środków trwałych” i w systemie elektronicznym ”Mienie komunalne”

Wydział Oświaty

Rejestr wniosków, zaświadczeń i aktów dotyczących nadania stopnia awansu zawodowego nauczycieli mianowanych

Wydział Oświaty

Ewidencja szkół i placówek niepublicznych

Wydział Oświaty

Rejestr wniosków i decyzji w sprawie zezwoleń na założenie szkoły publicznej

Wydział Promocji Kultury i Sportu

Rejestr instytucji kultury - rejestr znajduje się w załączniku

Wydział Promocji Kultury i Sportu

Ewidencja zabytków

Wydział Promocji Kultury i Sportu

Rejestr innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie

Wydział Finansowy

Księgi rachunkowe Urzędu Miasta Bełchatowawraz z egzekucją

Wydział Finansowy

Ewidencja podatków i opłat lokalnych, rejestry wymiarowe, przypisów i odpisów

Wydział Finansowy

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym

Wydział Finansowy

Ewidencja wynagrodzeń, rozliczeń ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych

Wydział Finansowy

Rejestry druków ścisłego zarachowania

Wydział Finansowy

Rejestry zaświadczeń

Wydział Finansowy

Ewidencja podatku Vat  w zakresie Urzędu Miasta prowadzenie cząstkowych rejestrów zakupu i sprzedaży

Wydział Finansowy

Rejestr zbiorczy podatku VAT

Wydział Organizacyjny

Rejestr Uchwał Rady Miejskiej w Bełchatowie

Wydział Organizacyjny

Rejestr interpelacji i wniosków radnych

Wydział Organizacyjny

Rejestr skarg, wniosków i petycji

Wydział Organizacyjny

Rejestr delegacji Radnych

Wydział Organizacyjny

Rejestr Honorowy Obywatel Miasta

Wydział Organizacyjny

Ewidencja delegacji służbowych

Wydział Organizacyjny

Ewidencja pracowników odznaczonych

Wydział Organizacyjny

Rejestr wydawanych pieczęci

Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi 

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - rejestr znajduje się w załączniku

Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi

Ewidencja tytułów wykonawczych

Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi

Ewidencja udzielonych i cofniętych zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - wykaz znajduje się w załączniku

Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi

Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków

Wydział Zarządzania Gospodarką Odpadami Komunalnymi

Rejestr zaświadczeń

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska

Ewidencja obiektów grobownictwa wojennego z okresu I i II wojny światowej zlokalizowanych na cmentarzach w Bełchatowie 

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska

Ewidencja nazwisk pochowanych żołnierzy na cmentarzach w Bełchatowie – księga pochowanych ofiar wojen 

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska  

Rejestr decyzji na usunięcie drzew lub krzewów 

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska 

Rejestr decyzji o wymiarze administracyjnych kar pieniężnych za: zniszczenie terenów zieleni, drzew lub krzewów, usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia, niszczenie spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, drzew, krzewów

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska 

Wykaz danych o wnioskach o wydanie decyzji, decyzjach o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz postanowieniach w/s raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko

Wydział Inżynierii i Ochrony Środowiska 

Ewidencja dróg, obiektów mostowych

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Rejestr wydanych poświadczeń bezpieczeństwa do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne"

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Rejestr upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone"

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Rejestr odmowy wydania poświadczenia bezpieczeństwa

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Rejestr wydanych zaświadczeń o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Wykaz stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

Rejestr powiadomień Generalnego Inspektora Informacji Finansowej

Wydział Spraw Obywatelskich

Ewidencja ludności

Wydział Spraw Obywatelskich

Rejestr zamieszkania cudzoziemców

Wydział Spraw Obywatelskich

Rejestr wyborców

Wydział Spraw Obywatelskich

Rejestr wydanych zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały

Wydział Spraw Obywatelskich

Ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych

Wydział Spraw Obywatelskich

Wykaz sporządzonych aktów pełnomocnictwa do głosowania

Zespół Obsługi Prawnej

Rejestr postępowań egzekucyjnych

Zespół Obsługi Prawnej

Rejestr spraw sądowych

Zespół Obsługi Prawnej

Rejestr skarg i wniosków

Zespół ds. Budżetu

Księgi rachunkowe Budżetu Gminy Miasto Bełchatów

Urząd Stanu Cywilnego

Księga urodzeń

Urząd Stanu Cywilnego

Księga małżeństw 

Urząd Stanu Cywilnego

Księga zgonów

Urząd Stanu Cywilnego

Skorowidze alfabetyczne do aktów stanu cywilnego - urodzenia, małżeństwa, zgony za dany rok kalendarzowy

Służba BHP

Rejestr wypadków przy pracy

 

Prowadzone rejestry udostępniane są na zasadach ogólnych, zgodnie z procedurą udostępniania informacji publicznej na wniosek.

 

Dane osobowe zawarte w rejestrach i ewidencjach podlegają ochronie i udostępniane są na zasadach określonych w ustawie z 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych oraz art. 5 ust.2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

 

Dane zawarte w rejestrach publicznych prowadzonych przez Urząd Miasta Bełchatowa udostępnia się na warunkach, w sposób, w zakresie i w terminie określonym w przepisach, na podstawie których rejestr jest prowadzony.

Podmiotom publicznym oraz podmiotom niepublicznym realizującym zadania publiczne na podstawie odrębnych przepisów bądź na skutek powierzenia lub zlecenia ich realizacji przez podmiot publiczny dane zawarte w rejestrach i ewidencjach publicznych podlegają udostępnieniu wyłącznie do realizacji tychże zadań publicznych.

 

Dane udostępniane są na wniosek (wzór wniosku znajduje się w załączniku):

1.    pisemny złożony w Punkcie Obsługi Klienta (parter UM, ul. Kościuszki 1), przesłany listownie na adres Urząd Miasta Bełchatowa, ul. Kościuszki 1, 97-400 Bełchatów lub

2.    w postaci dokumentu elektronicznegozłożony poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP skrytka: /umbelchatow/UM, bądź za pomocą poczty elektronicznej na adres: um@belchatow.pl.

 

Przekazanie danych do ich ponownego wykorzystywania w celu innym niż realizacja zadania publicznego następuje na zasadach określonych w ustawie z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

 

W przypadku, gdy przepisy na podstawie których rejestr jest prowadzony nie określają terminu udostępnienia danych, dane udostępnia się w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o ich udostępnienie.

 

Dane udostępnia się w formie papierowej lub na nośnikach danych (CD, DVD). Dane w formie elektronicznej udostępniane są formatach: doc, pdf, txt, rtf. 


Podmiot, któremu udostępniono dane zobowiązany jest do ich zabezpieczenia przed dostępem osób nieupoważnionych lub nieuprawnioną zmianą informacji zawartych w rejestrach oraz wykorzystaniem ich niezgodnie z przeznaczeniem, odpowiada za bezpieczeństwo i integralność uzyskanych danych. W związku z tym podmiot ten jest zobowiązany posiadać zabezpieczenia techniczne i organizacyjne gwarantujące ochronę udostępnionych danych w ww. aspektach.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..