Forma wnoszenia podania sprawy: |
Pisemne złożenie wniosku według załączonego formularza w Wydziale Spraw Społecznych (WS) pok. 301, 302 (II piętro), ul. Kościuszki 1. |
Wymagane dokumenty: |
- wniosek o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (do pobrania w pokoju 301, 302 II piętro);
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych;
- decyzję właściwego państwowego inspektoratu sanitarnego potwierdzającego spełnienie warunków sanitarnych;
- zgoda właściciela, administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika do wniosku należy dołączyć dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (oryginał) oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
|
Termin składania wniosków wraz z kompletem dokumentów: |
Dowolny. |
Opłaty: |
1. opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17 zł;
2. opłata za zezwolenie naliczana jest indywidualnie w zależności od rodzaju zezwolenia i wartości sprzedanego alkoholu
dla napojów alkoholowych:
- do 4.5% zawartości alkoholu oraz na piwo;
- powyżej 4.5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa);
- powyżej 18% zawartości alkoholu. |
Jednostki/Komórki współpracujące: |
Ministerstwo właściwy do spraw gospodarki, Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Wydział Finansowy. |
Forma zakończenia sprawy: |
Opinia Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w formie postanowienia, zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. |
Termin załatwienia sprawy: |
Wnioski o wydanie zezwolenia rozpatrywane są w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku. W przypadku konieczności uzupełnienia wniosku, termin biegnie od dnia wpływu uzupełnionego wniosku. |
Tryb odwoławczy: |
1. Od decyzji Prezydenta Miasta Bełchatowa przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim za pośrednictwem Prezydenta Miasta Bełchatowa - Wydziału Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Bełchatowa w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi administracji oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania decyzja staje się ostateczna i prawomocna. |
Informacje dodatkowe: |
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji wniosku na podstawie art.18 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Obowiązek informacyjny o przetwarzaniu danych osobowych, zgodnie z art. 13 ust. 1
i 2 Rozporządzenia 2016/679 Administrator wypełnia wobec Państwa, w formularzu wniosku do niniejszej procedury pn. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.
|