Forma wnoszenia podania sprawy: |
ustnie |
Wymagane dokumenty: |
- kartę zgonu wystawioną przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- dowód osobisty współmałżonka (jeżeli osoba pozostawała w takim związku) do wglądu,
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon(do wglądu),
-pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu i wydania odpisu udzielone dla zakładu pogrzebowego winno mieć formę pisemną. Pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej w wysokośći 17,00 zł
|
Termin składania wniosków wraz z kompletem dokumentów: |
zgłoszenia należy dokonać:
- w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu,
-jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu,
|
Opłaty: |
nie dotyczy |
Jednostki/Komórki współpracujące: |
urzędy stanu cywilnego, urząd statystyczny |
Forma zakończenia sprawy: |
sporządzenia aktu zgonu - odpis dostępny w Urzędach Stanu Cywilnego na terenie całego kraju,
wydanie jednego (1) odpisu skróconego aktu zgonu,
|
Termin załatwienia sprawy: |
następuje z chwilą dostarczenia niezbędnych dokumentów, |
Tryb odwoławczy: |
nie dotyczy |
Informacje dodatkowe: |
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu sporządzenia aktu stanu cywilnego na podstawie ustawy z dnia 28 listopda 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego. Miasto Bełchatów spełnia obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bełchatowa www.bip.belchatow.pl w zakładce Urząd Miasta.
|