2020-05-15

Informacja zbiorcza 2019 rok

Znak sprawy RP.152 Podmiot wnoszący petycję, w zakresie którego petycja została złożona Przedmiot petycji Sposób zakończenia
RP.152.1.2019   Petycja w sprawie ogłaszania z co najmniej 6 dniowym wyprzedzeniem terminów oraz porządków obrad Sesji Rady Miejskiej oraz Komisji Stałych Rady Miejskiej w Bełchatowie i udostępniania tej informacji na stronie BIP

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa:

https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-19-02-2019-r.html

Na podstawie art.13 ust.1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 870) Miasto Bełchatów poinformowało, że w/w petycję pozostawiono bez rozpatrzenia.

Pozostawienie petycji bez rozpatrzenia  z uwagi na to, że nie spełnia wymogów formalnych, które nie podlegają uzupełnieniu. Petycja nie zawierała miejsca zamieszkania osoby wnoszącej petycję.
RP.152.2.2019   Petycja w sprawie wybudowania wzdłuż ulicy płk. Ryszarda Kuklińskiego w Bełchatowie chodnika wraz z oświetleniem dla pieszych, umożliwiającego bezpieczne poruszanie się po drodze

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa:

https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-10-06-2019-r.html

Na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach w związku z niespełnieniem wymogów o których mowa w art. 4 ust. 2 pkt. 2 przywołanej ustawy w/w petycję pozostawiono bez rozpatrzenia.

Złożona petycja nie zawierała miejsca zamieszkania oraz adresu do korespondencji osoby składającej petycję, reprezentującej 189   mieszkańców Miasta Bełchatowa. Ze względu na powyższe pozostawiono petycję bez rozpatrzenia.
RP.152.3.2019   Petycja w sprawie odwołania Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 w Bełchatowie

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa:

https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-17-06-2019-r.html

W piśmie z dnia 10 lipca 2019 r. Miasto Bełchatów udzieliło odpowiedzi na petycję. Zapewniono, że prawidłowa realizacja zadań dydaktyczno  - wychowawczo - opiekuńczych przez Szkołę Podstawową nr 3 w Bełchatowie, gwarantująca poczucie bezpieczeństwa i harmonijny rozwój wszystkim uczniom tej szkoły stanowi przedmiot codziennej troski Władz Samorządowych Miasta Bełchatowa. Dowiodła tego rzetelna i spokojna praca Szkoły w minionym roku szkolnym 2018/2019.

Miasto Bełchatów zapewniło, że ma pełną świadomość potrzeby pilnego zapewnienia obsady na stanowisku dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 w Bełchatowie. Wszelkie działania w tym zakresie dopuszczone prawem są podejmowane.
RP.152.4.2019 Konrad Cezary Łakomy Petycja w sprawie Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa:

https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-29-07-2019-r.html

Na podstawie art.6 ust.1 ustawy o petycjach petycję złożoną przez Pana Konrada Cezarego Łakomego przekazano zgodnie z właściwością do Biura Rady Miejskiej.
RP.152.5.2019 Rodzice i Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 5 im. Żołnierzy Wojska Polskiego w Bełchatowie Petycja w sprawie budowy i rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 5 im. Żołnierzy Wojska Polskiego w Bełchatowie

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa:

https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-29-10-2019-r.html

Na podstawie art.13 ust.1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (t.j. Dz.U. z 2018 roku poz. 870) Miasto Bełchatów poinformowało o rozpatrzeniu petycji w następujący sposób:

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Żołnierzy Wojska Polskiego położona
w Bełchatowie przy ul. Szkolnej 10 jest jedną z ośmiu szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Bełchatów. Zgodnie z uchwałą Nr X/61/19 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 25 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia planu sieci szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Bełchatów oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od dnia 1 września 2019 roku obwód szkoły tworzą ulice: 11 Listopada, Brzozowa, Bugaj, Cicha, Ciepłownicza, Józefa Chełmońskiego, Częstochowska, św. Maksymiliana Kolbe, Wojciecha Korfantego, Józefa 

Kraszewskiego, ks. Tadeusza Kwarto, Laury, Mostowa, Obrońców Gór Borowskich, Ogrodowa, Piotrkowska, Południowa, Powstańców 1863 r., Powstańców Śląskich, Powstańców Wielkopolskich, Przemysłowa, Radomszczańska, Rynek Grocholski, Smugowa, Szkolna, Świętojańska, Świętokrzyska, Tkacka, Tylna, Wichrowa, Wojska Polskiego ( od wiaduktu do granic miasta), Zamoście, Zdzieszulicka  oraz aleja Andre Marii Ampere,a.        
Według stanu na dzień 27.12.2019 r. w obwodzie tym , w rozbiciu na poszczególne roczniki urodzenia, zamieszkuje wskazana poniżej liczba dzieci:
2005 r. – 22,  
2006 r. – 24,  
2007 r. – 27,  
2008 r. – 25,  
2009 r. – 23,  
2010 r. – 29,  
2011 r. – 24,  
2012 r. – 33,  
2013 r. - 27,   
2014 r. – 28,  
2015 r. – 22,  
2016 r. – 18,  
2017 r. – 21,  
2018 r. – 21.  

Analiza powyższych danych pozwala na ustalenie, w kolejnych latach szkolnych,  liczby uczniów klas I – VIII Szkoły Podstawowej nr 5, przy założeniu 100 % frekwencji dzieci z obwodu szkoły oraz liczby dzieci sześcioletnich zobowiązanych do realizowania rocznego przygotowania przedszkolnego zamieszkałych w obwodzie szkoły. Wielkości te przedstawiamy w poniższej tabeli.

Lp.

Rok szkolny

Liczba uczniów klas I - VIII

Liczba dzieci sześcioletnich
  ( klasa 0)

1.

2019/2020

207

24

2.

2020/2021

212

27

3.

2021/2022

216

22

4.

2022/2023

211

18

5.

2023/2024

204

21

6.

2024/2025

202

21

7.

2025/2026

194

Brak danych – 2019 r.

 

W minionym roku szkolnym 2018/2019 do ośmioletniej Szkoły nr 5 uczęszczało 220 uczniów klas I – VIII i 29 wychowanków oddziału wychowania przedszkolnego. Przeciętna liczebność oddziału szkolnego wynosiła 20 uczniów.
Z danych zawartych w Systemie Informacji Oświatowej wynika, że w obecnym roku szkolnym ( 2019/2020) do Szkoły Podstawowej nr 5 uczęszcza 234 uczniów klas
I – VIII oraz 12 wychowanków realizujących roczne przygotowanie przedszkolne. Przeciętna liczebność oddziału szkolnego wynosi 19,5. W grupie 234 uczniów klas
I - VIII   99 osób to dzieci zamieszkałe poza obwodem Szkoły nr 5, wśród których 63 mieszka poza Bełchatowem.
Zauważyć należy, że dzieci sześcioletnie roczne przygotowanie przedszkolne realizować mogą w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego lub w oddziałach przedszkolnych funkcjonujących w szkołach podstawowych. Do dyspozycji dzieci sześcioletnich zamieszkałych w obwodzie Szkoły nr 5 oprócz oddziału przedszkolnego w szkole pozostaje Przedszkole Samorządowe nr 8 i  Przedszkole Niepubliczne Mali Giganci dotowane przez Miasto.

 

 

Wskazany w petycji problem wielkości sali gimnastycznej ( powierzchnia sali to 175,4 m2) dotyczy nie tylko Szkoły nr 5. Szkoła Podstawowa nr 4, do której obecnie uczęszcza 417 uczniów klas I – VIII i 43 wychowanków klas 0 dysponuje salą o powierzchni 184 m2 , zaś Szkoła Podstawowa nr 8 zapewniająca warunki do nauki 665 uczniom klas I – VIII i 37 wychowankom klas 0 dysponuje salą o powierzchni 204 m2. Sytuację Szkoły nr 4 pogarsza fakt, że Szkoła ta w przeciwieństwie do Szkoły nr 5 i Szkoły nr 8 nie posiada boiska typu „Orlik” a do dyspozycji uczniów pozostaje jedynie boisko asfaltowe o bardzo zniszczonej nawierzchni.

Podobnie jest w odniesieniu do pomieszczenia łączącego funkcję świetlicy i stołówki. Ze świetlicy – jadalni korzystają również uczniowie Szkoły nr 4 i starsi uczniowie Szkoły nr 3. Podkreślić  należy, że w Szkole nr 3 do klas I- VIII uczęszcza 682 uczniów a do oddziałów wychowania przedszkolnego 45 wychowanków. Ustalenie w 2017 roku sieci ośmioletnich szkół podstawowych poprzedziła wnikliwa analiza sytuacji demograficznej Miasta oraz bazy lokalowej istniejących szkół.  Analiza demograficzna wskazywała, że w najbliższych latach liczba bełchatowian realizujących obowiązek szkolny pozostanie na poziomie około 4500 uczniów a istniejące budynki szkolne w pełni zaspokoją potrzeby w zakresie realizacji obowiązku szkolnego.    
Baza lokalowa szkół, w tym również Szkoły Podstawowej nr 5 jest remontowana, modernizowana w sposób ciągły, w miarę możliwości finansowych Miasta. Wnioskowane przez Rodziców uczniów Szkoły nr 5 inwestycje mogą zaistnieć jako wynik ale wieloletnich działań inwestycyjnych, które wiążą się ze znaczącymi nakładami finansowymi  Miasta. Realizacja takich działań wymaga uwzględnienia ich w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Bełchatowa. Wykaz przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Bełchatowa stanowiący załącznik nr 2 do uchwały Nr XVII/131/19 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 19 grudnia 2019 r. obejmuje, w odniesieniu do inwestycji oświatowych, działanie „ Termomodernizacja budynków placówek oświatowych – Zwiększenie efektywności energetycznej budynków”. Wprowadzenie zadania rozbudowy budynku Szkoły nr 5 przy obecnym stanie finansów Miasta oznaczałoby wykreślenie zadań ujętych już  do realizacji w WPF.
RP.152.6.2019 Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego Petycja w sprawie próby dokonania analizy - możliwości wdrożenia w Jednostce procedur związanych z pełnym zabezpieczeniem potrzeb Interesantów - dot. płatności bezgotówkowych

Petycja złożona, opublikowanie zawiadomienia na stronie BIP Urzędu Miasta Bełchatowa: https://belchatow.bip.gov.pl/petycje-zlozone-2019/petycja-z-dnia-12-12-2019-r.html

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (t.j. Dz.U.  z 2018 r. poz.870) Miasto Bełchatów poinformowało, że petycja wniesiona w dniu 12 grudnia 2019 roku,  została rozpatrzona w następujący sposób:

Urząd Miasta Bełchatowa  przystąpił do Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego prowadzonego przez Fundację Polska Bezgotówkowa. W związku ze zmianą z dniem 1 stycznia 2020 roku banku prowadzącego obsługę Miasta Bełchatowa, Urzędu Miasta Bełchatowa i pozostałych jednostek budżetowych, zachodzi potrzeba zmiany umowy i wskazania w niej nowych rachunków bankowych, dlatego obecnie terminale nie są używane. Ponowne uruchomienie terminali planowane jest w miesiącu kwietniu 2020 roku. W Urzędzie Miasta funkcjonować docelowo będą 3 terminale płatnicze.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..