DRUKUJ
2015-05-29

Wydział Spraw Lokalowych

Kierujący: Urszula Urbańska

e-mail: u.urbanska@um.belchatow.pl

Tel. 44/733 51 07

 

Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych należy w szczególności:

  1. opracowywanie zasad gospodarowania zasobami mieszkaniowymi Miasta;
  2. prowadzenie spraw związanych z obsługą wniosków o najem komunalnych lokali mieszkalnych;
  3. prowadzenie spraw związanych z obsługą wniosków o zamianę komunalnych lokali mieszkalnych;
  4. prowadzenie spraw związanych z podnajmem komunalnego lokalu mieszkalnego;
  5. prowadzenie spraw związanych z przekwaterowywaniem najemców do lokali zamiennych;
  6. zasiedlanie wolnych mieszkań komunalnych;
  7. przygotowywanie sprawozdań w zakresie analizowania cen najmu lokali mieszkalnych nie należących do mieszkaniowego zasobu miasta;
  8. realizacja zadań wynikających z ustawy o zakwaterowaniu sił zbrojnych;
  9. prowadzenie spraw związanych z regulowaniem tytułów prawnych do komunalnych lokali mieszkalnych;
  10. prowadzenie spraw związanych z przedłużaniem umów na najem lokali socjalnych i tymczasowych pomieszczeń;
  11. prowadzenie spraw związanych z umarzaniem i rozkładaniem na raty odsetek oraz należności wynikających z tytułu opłat czynszowych za najem komunalnych lokali mieszkalnych;
  12. opiniowanie wniosków o wykup komunalnych lokali mieszkalnych;
  13. prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych orzekających eksmisję z komunalnych lokali mieszkalnych;
  14. realizacja ustawowego obowiązku zapewniania lokali socjalnych w odniesieniu do właścicieli lokali mieszkalnych innych niż Miasto;
  15. prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokalu socjalnego i tymczasowego pomieszczenia;
  16. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dodatków mieszkaniowych;
  17. przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dodatków energetycznych;
  18. prowadzenie spraw finansowych związanych z wykonywaniem decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych;
  19. wykonywanie zadań wynikających z ustawy o własności lokali;
  20. prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem remontów w nieruchomościach komunalnych;
  21. nadzór i kontrola nad prawidłowym wykonywaniem prac remontowych w nieruchomościach komunalnych;
  22. nadzór nad wykorzystywaniem lokali użytkowych;
  23. udział w postępowaniu dotyczącym spadków nabytych przez Miasto w tym związanych z długami spadkowymi;
  24. prowadzenie spraw finansowych wynikających z planowania i wykonania budżetu Miasta;
  25. prowadzenie spraw z zakresu dzierżawy komunalnych zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych;
  26. przyjmowanie deklaracji o źródle ciepła i spalania paliw oraz wprowadzanie danych w nich zawartych do systemu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Realizowane usługi - sprawy do załatwienia:

 

Numer usługi Nazwa usługi/sprawy
I-1 Ubieganie się o przyznanie dodatku mieszkaniowego
I-2 Obsługa wspólnot mieszkaniowych
I-3 Najem mieszkania komunalnego
I-4 Regulacja tytułu prawnego do zajmowanego lokalu mieszkalnego
I-5 Zamiana dotychczas zajmowanych lokali mieszkalnych za pośrednictwem Urzędu Miasta
I-6 Zamiana lokali mieszkalnych między zainteresowanymi stronami
I-7 Lokale zamienne
I-8 Ubieganie się o przyznanie dodatku energetycznego
I-9 Wykonanie prac remontowych w nieruchomościach komunalnych