DRUKUJ
2015-05-29
Wydział Spraw Lokalowych
Kierujący: Urszula Urbańska
e-mail: u.urbanska@um.belchatow.pl
Tel. 44/733 51 07
Do zadań Wydziału Spraw Lokalowych należy w szczególności:
- opracowywanie zasad gospodarowania zasobami mieszkaniowymi Miasta;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą wniosków o najem komunalnych lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z obsługą wniosków o zamianę komunalnych lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z podnajmem komunalnego lokalu mieszkalnego;
- prowadzenie spraw związanych z przekwaterowywaniem najemców do lokali zamiennych;
- zasiedlanie wolnych mieszkań komunalnych;
- przygotowywanie sprawozdań w zakresie analizowania cen najmu lokali mieszkalnych nie należących do mieszkaniowego zasobu miasta;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o zakwaterowaniu sił zbrojnych;
- prowadzenie spraw związanych z regulowaniem tytułów prawnych do komunalnych lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z przedłużaniem umów na najem lokali socjalnych i tymczasowych pomieszczeń;
- prowadzenie spraw związanych z umarzaniem i rozkładaniem na raty odsetek oraz należności wynikających z tytułu opłat czynszowych za najem komunalnych lokali mieszkalnych;
- opiniowanie wniosków o wykup komunalnych lokali mieszkalnych;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych orzekających eksmisję z komunalnych lokali mieszkalnych;
- realizacja ustawowego obowiązku zapewniania lokali socjalnych w odniesieniu do właścicieli lokali mieszkalnych innych niż Miasto;
- prowadzenie spraw związanych z wypłatą odszkodowań z tytułu niedostarczenia lokalu socjalnego i tymczasowego pomieszczenia;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dodatków mieszkaniowych;
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie dodatków energetycznych;
- prowadzenie spraw finansowych związanych z wykonywaniem decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o własności lokali;
- prowadzenie dokumentacji związanej z wykonywaniem remontów w nieruchomościach komunalnych;
- nadzór i kontrola nad prawidłowym wykonywaniem prac remontowych w nieruchomościach komunalnych;
- nadzór nad wykorzystywaniem lokali użytkowych;
- udział w postępowaniu dotyczącym spadków nabytych przez Miasto w tym związanych z długami spadkowymi;
- prowadzenie spraw finansowych wynikających z planowania i wykonania budżetu Miasta;
- prowadzenie spraw z zakresu dzierżawy komunalnych zasobów mieszkaniowych i lokali użytkowych;
- przyjmowanie deklaracji o źródle ciepła i spalania paliw oraz wprowadzanie danych w nich zawartych do systemu Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Realizowane usługi - sprawy do załatwienia: