2015-04-14

Bełchatowska Karta Rodziny

 

Forma wnoszenia podania sprawy: Złożenie wniosku o przyznanie Bełchatowskiej Karty Rodziny /wydanie duplikatu Bełchatowskiej Karty Rodziny w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Bełchatowa budynek A, pok. nr 412, III piętro (wzór wniosku według załączonego formularza).

Formularz dostępny jest w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Bełchatowa, jak również na stronie internetowej Miasta www.belchatow.pl w zakładce Dla mieszkańca – Rodzina - Bełchatowska Karta Rodziny.
Wymagane dokumenty:

Składając wniosek o przyznanie Bełchatowskiej Karty Rodziny/wydanie duplikatu Bełchatowskiej Karty Rodziny, przedkłada się do wglądu, w szczególności:

1) w przypadku dziecka  w wieku powyżej 18 roku życia, które uczy się w szkole lub szkole wyższej – zaświadczenie ze szkoły lub szkoły wyższej o planowanym terminie ukończenia nauki;

2) w przypadku dziecka niepełnosprawnego do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności;

3) w przypadku dziecka niepełnosprawnego powyżej 16 roku życia – orzeczenie o umiarkowanym bądź znacznym stopniu niepełnosprawności;

4) w przypadku dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka – oryginał lub odpis postanowienia o umieszczeniu w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka;

5) w przypadku małżonka rodzica – akt małżeństwa;

6) w przypadku zasłużonego honorowego dawcy krwi – legitymację zasłużonego honorowego dawcy krwi;

7) w przypadku cudzoziemca lub osoby, o których mowa w art. 5 pkt 2 i pkt 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, będących mieszkańcami miasta Bełchatowa poza dokumentami wymienionymi w pkt. 1-6 - dokument potwierdzający prawo do zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

8) w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – poza dokumentami, o których mowa w pkt. 1-7 – dokument potwierdzający tożsamość w przypadku osób pełnoletnich, natomiast w przypadku dzieci do 18 roku życia – akt urodzenia lub dokument potwierdzający tożsamość.

Wnioskodawca do wniosku załącza podpisane przez siebie oświadczenie  o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (zgodne ze wzorem - według załączonego formularza) oraz w przypadku podania we wniosku danych dotyczących  pełnoletnich członków rodziny – oświadczenie o  wyrażeniu przez nich zgody na przetwarzanie danych osobowych – (zgodne ze wzorem  - według załączonego formularza).

Termin składania wniosków wraz z kompletem dokumentów : Nie dotyczy.
Opłaty: Nie dotyczy.
Jednostki/Komórki współpracujące:  Nie dotyczy.
Forma zakończenia sprawy: Przyznanie Bełchatowskiej Karty Rodziny/ wydanie duplikatu Bełchatowskiej Karty Rodziny  dla każdej uprawnionej osoby.
Termin załatwienia sprawy:

Karta/duplikat Karty wydawane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Bełchatowa (budynek A, pokój nr 412, piętro III).

Tryb odwoławczy:  Nie dotyczy.
Informacje dodatkowe:
Obowiązek informacyjny, w związku  z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia 2016/679 wypełniony został przez Administratora w formularzach oświadczeń o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, stanowiących załączniki do wniosku o przyznanie Bełchatowskiej Karty Rodziny/wydanie duplikatu Bełchatowskiej Karty Rodziny.

*oświadczenie wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych -  załącznik do wniosku o przyznanie Bełchatowskiej Karty Rodziny/wydanie duplikatu Bełchatowskiej Karty Rodziny.

Podstawa prawna:

1) Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;

2) Uchwała Nr IX/56/19 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie programu pn. „Bełchatowska Karta Rodziny” (Dz. Urz. Woj. Łódz. z 2019 r., poz. 2598).

 

Pracownik odpowiedzialny: Ewa Frączyk
Numer pokoju: 412 (budynek A, piętro III)
Telefon: 44/733 51 59
Adres: 97-400 Bełchatów ul. Kościuszki 1
Komórka organizacyjna: Wydział Spraw Społecznych (WS)

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..